johanmed3produkter

Hej, jag heter Johan Forsberg och driver Forsberg Form. En av mina passioner i livet är material. Sköna, rena material med uttrycksfulla ytor. Av materialen jag stött på är betongen det material som bjudit den största paletten av ytor och det går inte att bli klar med materialet. Det är fascinerande.

De korta, oroliga trenderna som skärmar oss från vår egen smak och uppfattning är jag måttligt road av. Vi har ju en medfödd längtan efter inåtblickande och att hitta vår egen kärna så varför inte använda självreflektion även när det gäller valet av föremål vi omger oss med.

Sedan besitter jag också en envishet som, enligt dom som känner mig väl, ibland kan vara lite för stor för mitt eget bästa.

 

Det är nog en mix av allt det här som gör att jag fortsätter att driva Forsberg Form stick i stäv mot så mycket annat.

Varför då detta forum..? Jo, för att jag skulle vilja delge dig vad som händer bakom kulisserna på Forsberg Form. Om hantverket och tiden som ligger bakom varje produkt. Om material och ingredienser och hur dom väljs ut. Om gjutningen. Om bearbetningen av ytor. Om alla misstag vi gör borde jag kanske också skriva. Utan dom blir ju faktiskt ingen utveckling möjlig.

Så, trevlig läsning och möjligen kan du komma att få ha lite överseende i början eftersom jag utvecklar både skrivande och fotograferande under tiden som det bloggas.